Sayfalar

KARPUZ ŞEKERİNDE



   Bir Richard Brautigan kitabı. Karpuzun içine girip okumulması gereken kitap zira kitabın birçok bölümünden tad almak için bu gereklidir. Eğer ben ikea'dan satın aldığım rahat ama eski görünümlü koltuğumda okumak istiyorum derseniz, sizi benÖLÜM'e* davet ediyorum. içtenKAYNAYAN* ile Unutulmuş İşletmlerde* yapacağınız sohbetler esnasında içeceğiniz viskiler sizi koltuğunuza daha da gömebilir, gömme işlemini mezarlık tayfasına* bırakabilirsiniz.

   Hava durumunun size göre en iyi olduğu günde okumalısınız. Ruhsal bir etkinin yanında fizikselde bir etki bırakıyor. İspatlayabilirim:


(...) 'Evet artık işe dönmem lazım,' dedi Fred. 'Kereste presi beni bekler. Sen ne yapacaksın?'
'Sanırım gidip yazacağım. Bir süre kitabımın üzerinde çalışacağım.'
'İsteklisin gibi,' dedi Fred. 'Kitap, öğretmenin dediği gibi hava koşullarıyla mı ilgili?'
'Hayır, havayla ilgili değil.'
'İyi,' dedi Fred. 'Havayla ilgili bir kitap okumak istemezdim.'
'Sen hiç kitap okudun mu?' diye sordum.
'Hayır,' dedi Fred. 'Okumadım ama okumaya da bulutlarla ilgili bir şeyden başlamak istemezdim.*

   Eğer sonzuzluğu bulma arayışına girdiyseniz boşuna aramayın. Böyle bir durum yoktur. Ama mutlu olmak vardır. Özellikle eller birleşmişse.


(...) El ele tutuşup, benÖLÜM'e DOĞRU YÜRÜDÜK. Eller çok hoş şeylerdir, özellikle de sevişme sonrasında yola çıkmışlarsa.*

   Eğer bu eller birleşmiyor ise:

(...) Eli soğuktu ve avucumda sanki parmakları çok ufakmış da oraya uymuyormuş gibi bir tuhaf duruyordu. Baktığım, sadece o sabah unutulmuş işletmelerde gözden yiten bir kadındı."*

Merak edenler için kitabın çevirmenliğini Gonca Gülbey yapıyor.
Bir diğer merak unsuru Sertifika no: 13340

Not: Pauline* (benim gözdemdir, göreceksiniz)